Tură cu bicicleta în Plaiul Foii – Zărneşti

Din nou la o ieşire, de data aceasta cu bicicleta.

Vremea era perfectă aşa că am simțit nevoia de mişcare.

În Parcul Național Piatra Craiului există 11 de trasee de cicloturism, majoritatea cu plecare din Zărneşti. Gama de trasee este variată (uşoare, medii şi dificile), astfel am ales un traseu uşor, pe asfalt, traseul cu nr. 1 Zărneşti- Cabana Plaiul Foii.

Este un traseu cu o lungime de 11 km, cu privelişti deosebite asupra Masivului Piatra Craiului, perfect pentru a ne bucura de frumusețea naturii, de aerul curat de munte.

Harta traseelor de cicloturism din Parcul Național Piatra Craiului

Am studiat cu atenție harta traseelor de cicloturism aflată lângă Centrul de informare turistică din Zărneşti şi am rugat pe cei de la centru să ne arate direcția către Cabana Plaiul Foii.
Înainte să plecăm ne-am aprovizionat cu apă din oraş şi am mai făcut două trei fotografii la descrierea hărții pentru a fi siguri că nu ne rătăcim (deşi am aflat tot de la centrul de informare că este un traseu foarte bine semnalizat).

Până la ieşirea din oraş am fost puțin dezorientați, dar când am zărit muntele cum se înalță deasupra noastră, ne-am relaxat şi am pedalat în linişte privind din când în când spre stânga- Piatra Craiului, ce frumuseţe!

Prima oprire a fost lângă Centrul de vizitare al Parcului Național Piatra Craiului. Am vizitat şi muzeul, de data aceasta mai rapid întrucât îl vizitasem vara trecută.

Centrul de Vizitare este gândit ca un traseu sub formă de circuit.

Copiii vor fi încântați să descopere informații despre muntii Piatra Craiului (floră, faună, geologie, peşteri), vor explora colecții de fotografii şi o machetă 3D a Parcului Național. În cadrul muzeului este amenajată o peşteră şi o stână tradițională.

🌸🌱🐻🐺🦊⛰🦉🦅

Centrul este amenanajat şi pentru persoanele cu dizabilități iar intrarea este gratuită.

Programul de vizitare se poate accesa pe: https://www.pcrai.ro/program

Câteva fotografii găsim mai jos (sursă: Parcul Național Piatra Craiului):

Merită vizitat! Este interactiv şi foarte atractiv pentru cei mici.

Până la centrul de vizitare sunt aprox. 2 km din centrul oraşului Zărneşti (se poate parcurge foarte uşor şi pe jos).

Am continuat traseul pe bicicletă 🚵‍♂️🚵‍♀️. Ce privelişti deosebite, verde crud.🌱🍃🌲🌿

La km. 8 aproape de Cabana Popasul Craiului am luat încă o pauză de apă. Ne-am retras la umbra unui copac şi am mai adăugat câteva fotografii la portofoliu. Imposibil să nu te opreşti să admiri pe îndelete priveliştea Munților Pietrei Craiului.

Linişte, panorama munților chiar te face să te desprinzi puțin din cotidian. ⛰🌿

Relax, breath, enjoy! 🍃😮🧘‍♂️

Consideri că meriți o pauză mai lungă? Te poți opri la terasele din zonă pentru o băutură rece- la terasa Green Garden- Pensiunea Piatra Craiului sau o masă tradițională- la Cabana Popasul Craiului, Cabana Plaiul Foii, Complex 7 Crai, Panorama Pietrei Craiului, sau la întoarcere la Restaurant Padina Craiului. Oricare ai alege cu siguranță te vei bucura de bucate dar şi de privelişte.

🍴🍝🥘🍲🥞🧀

Traseul de bicicletă continuă, fiind asfalt până la Cabana Plaiul Foii.

Nu vă spun unde şi ce am mâncat dar vă las o poză cu tradiționalii Papanaşi- delicioşi. 😋🥞

Papanaşi - Plaiul Foii, Zărneşti

Papanaşi – Plaiul Foii, Zărneşti

La Zărneşti, chiar sunt cei mai buni Papanaşi. Majoritatea restaurantelor din zonă servesc acest desert. 😋😮

Am lăsat bicicleta la Cabana Plaiul Foii şi am ales să mai facem o scurtă drumeție în zonă, pe traseul Cabana Plaiul Foii- Bârsa Groşețului, durată traseu aprox. 20 min dus, foarte uşor, marcat cu bandă roşie, spre cantonul Rudărița.

Aici este locul nostru preferat.

Nu aş mai vrea să plec… Parcă timpul stă în loc aici…

La întoarcere, înainte să luăm bicicletele, am mai admirat puțin priveliştea. Este foarte greu să te desparți de aşa frumusețe.

✔ Travel Tips:

Dacă nu ai bicicletă, poți alege una de la centrele de închirieri biciclete din oraşul Zărneşti:

Rent a bike Transylvania, tel: 0735154074

Pensiunea Casa Zărneşteană, tel: 0745769763

Biciclete electrice E-bike Piatra Craiului – tel 0735591561

E-bike Ride, Tel. 0722 572 711

Cabana Plaiul Foii, Plaiul Foii – Zărneşti, tel: 0726380323

✔ Găseşte descrierea traseelor pe 👉 www.pcrai.ro/trasee-biciclete sau pe 👉 Cicloturism. Aventuri pe bicicleta in Zarnesti. Trasee marcate in Parcul National Piatra Craiului | Atractii si obiective turistice in Zarnesti (visitzarnesti.ro)

Poți cumpăra harta traseelor cicloturistice de la Centrul de vizitare Parcului Național Piatra Craiului, str. Toplița, nr.150, în drum spre Plaiul Foii.

ℹ Mai multe detalii la sediul Centrului Național de Informare şi Promovare Turistică Zărneşti, str. Dr. Tiberiu Spârchez, nr.12A, lângă Poşta Română.

Data viitoare hai şi tu la pedalat!
#visitzarnesti

Nici un comentariu

Adaugă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește cookie-uri pentru a vă oferi o experiență cât mai bună. Prin continuarea navigării sunteți de acord cu folosirea acestora.